Alla inlägg under augusti 2010

Av sessornasmamma - 31 augusti 2010 11:02

Har nog aldrig ställt klockan på morgonen sen vi fick barn.

Matilda envisas ju med att gå upp runt 6, gärna tidigare,

varje morgon så det behövs liksom inte.


Imorse vaknade jag av att hon klappade mig försiktigt på kinden och sa:

"-Mamma... mamma... var e pappa??"

  


Det viasade sig att Morgan redan va på jobbet och klockan va 07.05

Lyx!

  





Sen vart det turbosnabb frukost med världens finaste tjejer

och sen bagav vi oss mot förskolan.

Idag blev det mössa på barnen, galet va fort hösten kom!

  


Av sessornasmamma - 28 augusti 2010 11:08

Hahahahaha!!!!


Har precis varit ute och sprungit och satte mig ute på altanen

för att svalka mig lite. Då kom Matilda ut och mös med mig.

Hon satt i mitt knä och vi pratade lite och sjöng å så.

Och sen lutade hon sig mot mig för att direkt sätta sig upp igen och säger:

-"Du luktar illa!". Trodde jag men hon sa: -"Jag har gjort mig illa" och pekade på sitt onda knä.

Sötis, gud så jag skrattade!!


Sen berättade Morgan att dom lekte monster

hon och Felicia när jag va ute och då morrade M så

hon skrämde sig själv!


  


  



Hoppas ni får en fin lördag

Kram

Av sessornasmamma - 27 augusti 2010 14:17

Sitter på jobbet, äter naturgodis (ajabaja, men aja d e ju freda)

och har precis sett första avsnittet av

nya programmet "Välkommen hem" som gick på 3:an igår.


Sååå gråtvarning kan jag säga.

Alltså vilken kvinna!

Tänk er att ni hittar ert livs kärlek, skaffar två barn,

hittar "ert" hus, gifter er.

Sen får han cancer och går bort på några få månader och strax därefter

sker en bilolycka där din mamma sitter bakom ratten och

dina barn i baksätet.

Barnen klarar sig men mamma stryker med....


Hemskt! Fasansfullt! Vidrigt! Orättvist!



Men så kommer ett tvprogram som gör något för denna enastående kvinna som klarat sig igenom all denna sorg.

Med hjälp av alla hennes nära och kära renoverar

dom hennes kök, veranda och barnens lekstuga.


Asså jag vet inte, men jag grinade genom hela programet och

kände instinktivt att jag var tvungen att berätta för mina

nära hur mycket jag älskar er!

För tänk om det inte finns en morgondag... tänk om nån endaste som jag älskar inte faktiskt riktigt har förstått hur mycket!


Skrämmande tanke.



Av sessornasmamma - 25 augusti 2010 19:30

Det dök upp världens regnbåge när vi satt och

åt middag.


  


Har alltid tyckt att dom e lite coola.

  

Av sessornasmamma - 24 augusti 2010 20:57

Asså det finns ju vissa saker som ens garderob

bara måste innehålla.

Typ "den lilla svarta", en fin kappa, axelbandslös bh

och så såklart ett par klassiska svarta klackskor.


Hittills har jag inte hittat några som jag gillat och som samtidigt

varit sköna utan att tvinga en att behöva äta nudlar en hel månad...


Tills nu!


 


H&M 199kr!


I LOVE H&M!!!  

Av sessornasmamma - 24 augusti 2010 20:22

Denna helg har gått i bilens tecken för oss.


I lördags var det Stockholm cruising på Sveavägen.


Barnen tyckte det va superkul och det blev många roliga skratt med vänner vi inte träffat på länge.

      


Sen i söndags hade jag å älskling lyxen att bara umgås vi två.

Tjejerna va hemma hos farfar och Carina så

vi drog till Kjula för att "hejja" på Morgans kompis Dan

och hans Camaro Iroc.

Tyvärr vann han inte denna gång men totalsegern i cupen tog han hem ändå

så inga sura miner här inte!


   


Ser fram emot att kunna vara med någon gång när min

älskling kör oxå. Får se hur det blir till nästa sommar.

Av sessornasmamma - 23 augusti 2010 13:26

Idag har jag och min älskling varit tillsammans i 5 år!!!

Jisses va tiden springer iväg.


Vill bara säga att jag älskar dig Morgan,

ända bort till evigheten och tillbaka!

   



Ser fram emot minst 50 till!

  

Av sessornasmamma - 21 augusti 2010 17:50

Min syster frågade mig för nån vecka sen hur vi

gjorde när vi lärde våra tjejer äta själva.


Jag gav henne svaret:

-"Klä av kläderna och ha MASSA tålamod."


 


    

Ovido - Quiz & Flashcards