Alla inlägg under mars 2010

Av sessornasmamma - 31 mars 2010 21:58

Tinade kyckling igår som jag kände att jag var

tvungen att tillaga ikväll.


Det blev improvisation på hög nivå som gick hem totalt!

Såå gott blev det.

       


Delade kyckllingefilén och skivade över getost. In i ugnen i ca 20 minuter.

Kokade morghrabiah (stor couscous) med en bujongtärning. Stekte shitakesvamp, paprika och rödlök. Salt, peppar och balsamvinäger efter eget tyckte och smak.


Ursäkta språket, men det blev skitgott!



Så här fina kläder kan man infskaffa på Lindex.



Nu ska jag å älsklingen se på den nya serien Sanham på tv3.


Peace and out!

    

Av sessornasmamma - 31 mars 2010 11:26

Självklart spanade jag in hur sjukt mycke

snyggt som hellst när jag va inne på Lindex för

att shoppa åt tjejerna.


Här va min favvo-outfit.


    

      


Allt då från Lindex (så även bilderna)


Linne - 349 kr

Leggins - 199 kr

Halsband - 99 kr

Armband - båda 49,50 kr/st


Jag tänker mig denna outfit med ett långt vitt baslinne under "nätlinnet"

och så ett par snygga boots till eller varför inte ballerinas eller vita tygskor.

Sommar, jag vet, men nu e jag less på kylan!


Ps. kolla in legginsen ordentligt, dom e inte alls så glansiga i verkligheten

och sömnadsdetaljerna kring knäna som knappt syns på bilden är såå snygga! Ds.


Puss!



Av sessornasmamma - 31 mars 2010 10:48

Att få shoppa till barnen är bland det bästa jag vet!


Imorse efter att jag lämnat barnen på förskolan

(sent som vanligt nuförtiden)

så tog jag en prommis hem till min mormor

för en frukostfika och lite struntprat.

Alltid lika trevligt!


Fick en slant till tjejernas påskpresenter och nu har

jag varit på Lindex och hittat massa fint.

Är såå nöjd och det kommer tjejerna oxå att bli.


Här är lite smakprov på vad jag hittade.

Fotar dom när jag kommer hem.


      

Av sessornasmamma - 30 mars 2010 13:30

Har precis läst ut en bok som jag tänkte skriva lite om...


Malin och Henrik heter den och är skriven av

Denise Rudberg och Daniel Möllberg.



En bok om två människor mitt i livet. Båda separarade med barn

som finner kärleken på nytt.

Men som vanligt är inte livet väg helt rak utan det finns diken och svängar lite här och där och dessa beskrivs på ett underhållande och fint sätt

som jag tor många i samma situation kan skratta lite åt.


Jag blir alltid lika glad när jag läst en fin bok som handlar om fina människor

som det går bra för.

En helt underbar liten historia som tog slut alldelse för fort,

då menar jag bok och inte realtionen i den   .



  

Rekomenderar den för er som, precis som jag,

är alldelses för veka för deckare och hellre läser och kärlek och lycka!

Av sessornasmamma - 30 mars 2010 08:07

Det va tysk från bloggen igår.

Sorry,

hade så sjukt mycke på jobbet och ingen

riktig lust att skriva nått.



Nu e tjejerna lämnade på förskolan

och jag har städat

lite här hemma.

Ikväll kommer nämligen min familj hit på fika.

Syrran e ju hemma i Sverige igen med lilla Aidan

så det blir lite återförening.

Ska bli mysigt.


Idag blev det typ en smoothie till frukost.

Färskpressad apelsinjuice, banan och halvtinade jordgubbar.

Smarrigt värre, rekomenderas starkt.



Ha en underbar tisdag och glöm inte köpa godis och ägg

(enligt mig dom ändå "måste":na på pskbordet).

Man vet ju aldrig, tänk om det blir strejk

  

Av sessornasmamma - 28 mars 2010 11:20

Igår kväll och inatt har Felicia varit sjuk.

Hon har kräkts å kräkts å kräkts...

  

Stackars liten.


Men imorse mådde hon bra igen,

eller som hon själv säger:

-"Jag e inte suk mamma, jag är bara lite trött och har ont i magen".

Pluttis.

  

Nu sover hon på soffan medans jag och Matilda leker.

    


Pappa är och inhandlar nya filmer till vår lilla sjukling

som vi ska titta på efter lunch.

Idag blir det våfflor för vi missade

ju helt att det va våffeldagen i veckan...

Av sessornasmamma - 27 mars 2010 19:06

Imorse va det jag som tog barnen.

DOm va små änglar och satt snällt och tittade på barnprogrammen så

mamma kunde slummra till bredvid dom.


    


Sen bar det av till mina föräldrar som skulle ta barnen

medans jag och Morgan åkte och kollade kakel.

Så nu har vi bestämt vad det blir.

Kommer bli skitfint!


När vi hämtade tjejerna åkte vi och storhandlade.

Felicia fick ett nytt fodrat regnställ som hon blev helt kär i.

Har sprungit runt med det här hemma

hela kvällen.


  


Sen har vi mini-påskpysslat oxå.


    

Vi gjorde påskris.

Det tyckte dom ta jätteroligt så nu känns det som om det

här med att måla ägg nog kommer bli en hit

det med. Men det blir inte förän på torsdag

tror jag. Vi får se.


Hur ska ni fira påsk?

Vi ska bara vara hemma. Det är så mycket smö på

landet så vi kommer nog inte ens in i huset...



Ha en fin lördagkväl och glöm inte kolla på Millenium på SVT!!!

Av sessornasmamma - 27 mars 2010 19:03

Så här spenderade vi gårdagkvällen



massa smått och gott samt Så ska det låta.

Mys

Sen blev det Lets Dance-final oxå såklart!

Tycker nog faktiskt att Claudia skulle ha vunit men båda

va så grymma så egentligen spelade det ingen roll.  

Ovido - Quiz & Flashcards