Alla inlägg under oktober 2010

Av sessornasmamma - 31 oktober 2010 08:46

Det gör Matilda 

Av sessornasmamma - 30 oktober 2010 20:22

Har varit full rulle idag.


Åkte och storhandlade med Felicia direkt efter frukosten

sen begav vi oss hem till min mamma å pappa för

bus med kusin vitamin innan vi gick i samlad trupp

till kalaset i Aspudden.

Supermysig dag men jag e rätt slut nu, hehe.


  

  


Sitter i köket å lyssnar på Alicia Keys,

hon e ju bara sååå grym!!


Ta hand om er!

  


Av sessornasmamma - 29 oktober 2010 14:49

Har just skaffat spotify premium

  


Har nog glömt bort lite hur mycke jag älskar musik.

Nu kan man sitta å frossa i gamla klassiker och nytt.


Jag vet inte hur det är med er andra men jag jag gillar rutiner

och på fredagar har vi alltid lyssnat mycke på musik.

När jag va liten rockade jag å pappa loss i köket medans

han lagade mat.

(Twist så djupt man kunde va obligatoriskt, haha, tur

att inte vi ägde en viedokamera då!)

När jag flyttade hemifrån fortsatte rockandet,

volymen höjdes an aning dock...

  

Musiken har alltid haft en stor plats i mitt hjärta.


Sen när jag träffade morgan och vi flyttade ihop så

hade man nån att dans med i köket igen.

Lovely!!

  


Ikväll kommer denna gå varm hemma hos oss

(lite av en "fredags-husgud" hos oss)


Givetvis ska barnen få lyssna på sin sommarfavvo oxå...


Hoppas ni får en toppenstart på helgen!




Själva har vi fullt upp som vanligt.

Helgen kommer bestå av:

Storhandlning

Storstädning

Barnkalas

Kusinbus

Min svåger kommer hit från USA

Jobb

Familjemiddag


tur att man e så bra på att känna lugnet... haha

Av sessornasmamma - 28 oktober 2010 20:00

Enda jag har att säga om årets program e att

jag önksar det gick på helgen å inte på en helt

vanlig torsdag...


Men lika kul som vanligt!


Nu ska jag njuta av brasan som sprakar i kaminen

och kanske, kanske ett glas rött på d!


  


Av sessornasmamma - 28 oktober 2010 19:20

Har haft (har) en rätt tuff period i mitt liv just nu

och jobbar dagligen på att bli trevligare att vara runt.

Och då framförallt mitt tålamod som mamma.

Det går bättre och bättre dag för dag

och för varje nej man sväljer istället för att uttala det

så blir det lite, lite lättare.

Känns skönt och man märker direkt på tjejerna

att dom trotsar mindre och tjafsar mindre om allt och med varann

när allt runt omkring dom bara rullar på.

Rutiner is the shit!

(fast det har vi ju iofs vetat, och levt efter, hela tiden)

men kanske inte helt konsekvent...


   


Tjejerna säger natti, natti!


    

Av sessornasmamma - 28 oktober 2010 18:00

Carro...

this is for you!

  


Av sessornasmamma - 28 oktober 2010 14:23

Jag har ju ett helt stillasittande arbete

så jag gör inte av med så himlans mycke enegri om

dagarna, om man inte räknar tankeverkansmheten   


  

Idag blev det en minilunch bestående av

Varma Koppen Blåbär & Hallon samt

en supersmarrig macka på blodgivarcentralen här

på kungsholmen i Stockholm.

Klockrent att den ligger rakt över gatan,

så man hinner med det på lunchen utan avkall på annat!


Har alltså gjort en god gärning idag


snälla gör det du med!


Här kan du hitta närmaste tappningsställe.

  


Av sessornasmamma - 27 oktober 2010 15:53

Strax slutar jag för dagen och ska träffa finaste Carina.

Ska bli såå skönt att bara hänga och umgås.


Får se vad vi hittar på...

Bio kanske??

Ovido - Quiz & Flashcards