Alla inlägg under december 2009

Av sessornasmamma - 31 december 2009 20:14

Hej alla fina vänner som läser min blogg.


Jah ville bara passa på att önska er ett

Gott Nytt 2010!


Vad ska ni avge för löften? Ska ni ens göra det? Och

isf, kommer ni hålla dom??


Jag tror jag har några på lager men jag väntar nog till imorn med att avslöja dom...

Kan ju bli så att jag ångrar mig

i sista stund  


Här hemma har vi haft en galen kväll. Tacoskväll,

massa skrik och bråk från

barnen men dom e ju mysiga ändå dom små.

Felicia sitter och äter lite godis denna "nästan-lördag"

och snart sover hon med. Då ska jag å Morgan öppna en

flaska vin och bara mysa.


Ha en toppenkväll, klä er varmt om ni ska ut, och krama och kyss den du älskar vid 12-slaget så hörs vi nästa år!!

Av sessornasmamma - 31 december 2009 06:42



Än edn gång sitter tjejerna och tittar på film.


Felicias nya favvo e Råttatouille som hon fick

i julklapp av sin underbara gudmor Carina.


Matilda e mest intresserad av av klättra i och ur soffan

för att kunna säga -"Sitta här" så många ggr som möjligt.

Och när hn väl sitter där igen sjunger hon-"Ompa, ompa lalaleela.... apa, apa, lalelalelaaa"   

(tror ni kan gissa vilken låt d e)



Fick veta igår att vi kanske får sällskap ikväll. Det vore j superkul isf.

Matilda har ju svårt att sova som det är och att nte va hemma går knappt.

Det som känns så trist e att vi alltid kunde åka bort när Felicia va i den åldern,

men man märker verkligen att alla barn

e olika. Har olika behov. Men vi blir hemma och i på menyn står

Tacos. Hahaha, men vi tnkte att det kunde vara bra så även barnen

gillar maten. Nån god efterrätt sa vi väll kunna få till oxå...


På dagens schema står pulkaåkning och matshopping. Kanske en tur till mormor och morfar oxå...  

Av sessornasmamma - 30 december 2009 08:43

Skönt med en kort dag idag.

Saknar att äta middag med familjen.


Undrar vad man ska äta imorn?

Nån som har nått förslag??

  

Av sessornasmamma - 30 december 2009 08:40

Tobbe Blom och hans Karolina har fått en dotter.


Stort grattis till er lilla tjej!!

(Bild från Aftonbladet)

Av sessornasmamma - 29 december 2009 20:37

Dagen på jobbet har sniglat sig fram. Vi

har haft massa att göra men ändå stod klockan still

kändes det som...


Nu e jag hemma, barne sover och jag

har huvudvärk :S

Dels pga att det stinker rök på jobbet som kommer från butiken bredvid

(morr) men oxå för att jag inte ätit godis på

några dar nu. Abstinens kallas det tror jag ;)



Ha en toppenkväll och glöm inte köpa skumpa till nyår !!!

Av sessornasmamma - 29 december 2009 08:13

Inatt har Matilda fakktiskt sovit jättebra. Vaknade första ggn

vid halv 3. Då fick hon välling och ny blöja å somnade om

dirket. Sen vet jag inte mer för resten tog Morgan  


Idag hade jag tänkt träna men jag känner mig krasslig och det kliar lite i

halsen. Så jag åkte tillbaka hem efter lämningen av barnen

och sitter nu med en god frukost och tända ljus.

Myyys.

Skippade kaffe och kör på ingefära- och honungsvatten för

att skona halsen lite.


Eftersom dom inte ringe igår ang en ny intervju tänkte jag att dom inte lär göra det idag heller så idag blev detta mitt klädval

Stuprörsjeans - Vero Moda

Tshirt - Gina Tricot

Kofta - Ellos



Ha en mysig dag och ta hand om varann. Tänk på att det är jttehalt ute, så va försiktiga

    

Av sessornasmamma - 28 december 2009 21:25

Herre guu vilken drag det har varit idag!


Sjukt mycke på jobbet, sen fortfort hem till mamma

och pappa på "farväl-fika".

Sen skynda hem för att natta barnen och sen plocka undan

efter deras röj här hemma!


Jag e helt slut!

Nu ska jag stänga ner datorn och lägga mig på sängen och läsa en stund innan

jag somnar och förhoppingsvis får sova en helt natt...


Hoppas er dag varit bra kära vänner!

Av sessornasmamma - 28 december 2009 16:03

Jössös viklen dag. Fullt ös på jobbet.


Nu är jag väl förtjänt av en kaffe medans jag jobbar

lite till...

  

Ovido - Quiz & Flashcards