Alla inlägg under december 2009

Av sessornasmamma - 17 december 2009 14:21

  


Snart slutar jag och då bär det av mot

anställningsintervju.


Snälla alla vänner där ute;

håll tummar (och tår) för mig nu!!!



Puss

  

Av sessornasmamma - 17 december 2009 10:59

  


När jag gick till jobbet idag var det en bil som försökte ta sig ut från

sin parkeringsplats men hade fastnat med bilen på snövallen och satt fast.

Just som jag gick där och önskade att hon skulle komma loss gick en kille

över gatan, fram till tjejen och frågade om hon behövde hjälp

och om han skulle putta på lite...


Såå snällt! Vilken ängel!!!

Du gjorde inte bara hennes dag utan lyckades få fram

ett leende på mina läppar oxå.

Tack!!

Av sessornasmamma - 17 december 2009 08:11

  

God morgon!


Idag fick vi skjuts till förskolan av Morgan. Det va jättekallt och blåste

massor så jag tackar för det. Hade nog inte blivit så kl för tjejerna att sitta

i vagnen å frysa hela vägen.

Nu sitter jag i köket och njuter av vår fina ballkongbelysning och en varm

kopp te och mackor.


Jag ska ju på anställningsintervju idag

efter jobbet och sitter just nu och förbereder

alla papper jag ska ha med mig.


Hade först tänkt skriva ut alla papper här hemma men så koma jag på att

bläcket i skrivaren är helt slut...

Hm, undrar om man kan maila sig själv. Det kan man säkert.

Av sessornasmamma - 16 december 2009 18:33

Improviserade lite idag.


Vi hade kyclingfilé hemma så jag körde den i ugnen med

olivtapenad ovanpå.

Till det blev det cous-cous och kokt broccoli.

Supergott blev det.

(tog hönsbuljong i vattnet till cous-cousen).


  



Nu ska jag mysa med mina tjejer och vänta på Morgan som är på väg tillbaka till Stockholm från Jönköping dit han åkt idag

för jobbets räkning.

Av sessornasmamma - 16 december 2009 10:19

Så va jag på gymmet igen imorse. Sköönt med ett löppass, men tungt.

Det blev inte riktigt lika länge som vanligt men jag får väll vara

nöjd ändå.


Träffade Malin, en vän, på tunnelbanan hem igår och vi pratade en del om träningen och kom fram till följande.

Just så här före jul kanske det är bättre att fokusera på att

man faktiskt tränar och lägga

viktminskningen på hyllan till efter jul och nyårshelgen.

Tyckte jag lät vettigt, så ska jag tänka fram till

januari.

  

Av sessornasmamma - 15 december 2009 20:11

Felicia har ju blivit stor nu och vi tyckte att hennes säng

(en spjälsäng med en borttagen långsida)

började bli lite för liten för henne så hon önskade sig en ny säng

av tomten.

Och gissa vad mina föräldrar kom med ikväll....

japp, en ny, superfin barnsäng. Hon va sååå glad och stolt.

Och minst lika glad blev Matilda som fick "ärva" hennes

gamla säng och numera kan ta sig i och ur sin säng helt själv.

  


Så här fin blev det när den var klar.


     

Av sessornasmamma - 15 december 2009 15:52

  


Jag måste bara få säga en sak.


Till alla som ÄLSKAR dokusåpor.

Detta är ju bara såå bra.

Underhållande som fasiken! Tycker jag

iaf. Alla intriger, rävspelet, allas snygga kläder.

Skitkul helt enkelt, eller vad tycker ni?

Av sessornasmamma - 15 december 2009 12:48

Woho!!


Jag ska på anställningsintervju

i veckan, (som Kontorsassistent).

Håll tummarna    att jag får det

är ni snälla   


Puss

  

Ovido - Quiz & Flashcards