Alla inlägg den 13 december 2009

Av sessornasmamma - 13 december 2009 17:59

Så här ligger det till;

min mormor heter Lucia och Felicia fick det namne som mellanamn när

hon föddes. Så just denna dag är lite speciell i vår familj.

Så länge jag kan innas har min mamma och pappa köpt ett troll (varierande storlek) till min mormor på Lucia.

Så även iår.

Det var den jag skulle visa bild på idag men gissa vad...

jaa jag glömde kameran hemma. Tröttsamt.


Men Felicia får ju oxå en present varje Lucia och iår

blev det en jättejättesöt igelkott. Såå fin!!!

Tack snälla från Felicia!!!


(Hon sa -"Jag älskar dig lilla kotten", när vi kom hem. Så det lär ju bli en favvo).


Bild på "kotten" kommer senare

Av sessornasmamma - 13 december 2009 17:55

Hahaha,

vi köpte mat från greken idag.

Och Matilda åt och åt och åt (om vanligt).

Självklart tof tzatsikin slut på tallriken först,

men när hon såg att det fanns kvar

i lådan vart hon överlycklig och började doppa mina kycklingbitar

i såsen och fortsatte äta under total tystnad.


Felicia skulle bara äta om det satt på spettet så pommesen

hamnade där dom med...

Av sessornasmamma - 13 december 2009 11:32

Det slog mig just hur jag måste se ut för utomstående

OM dom kunde se in i vår lägenhet på helgerna...


En halvt galen mamma som vill hinna med allt som inte hinns

med vanliga dar...


Tvätta, baka, leka, städa, plocka, byta gardiner,

handla, fika, träffa vänner och familj....


Herregud, det är ett under att mitt hår inte står rakt upp av all

värme som måste pysa ut ur mitt huvud.

Nu ska jag sakta ner och njuta lite av lugnet.

Matilda somnade nämligen nyss och Morgan är med Felicia hos

farfar en stund.


Aaaaaaaa............... ZzzZzzzzzzzzzZzzz



  

Av sessornasmamma - 13 december 2009 06:44

God luciamorgan allihopa!


Hoppas ni får en underbar dag

med massor av familjetid och vacker julmusik!


Vår dag består av tvättstuga och lussebak nu på fm,

och sen luciafika hos min mormor på em.

Som jag skrev tidigare så innehåller vårt luciafirande ett lite

annorlunda inslag....

Ni får se sen   



  


Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards