Alla inlägg den 20 december 2009

Av sessornasmamma - 20 december 2009 20:33

Nu är alla dagens julinköp inslagan och snöret räckte precis.



Hann även med att dekorera dom sista pepparkakorna


Rosa kristyr, såklart!

- "små gummor, små gummor...."

Tralalalala lalala.



Go jul alla! Nu ska jag vänta på Morgan och hans mamma.

Puss     

Av sessornasmamma - 20 december 2009 20:27

När jag och Morgan kom för att hämta tjejerna så visade

det sig ju att mamma inte va tvungen att åka till

Arlanda än på rätt länge.

Så Matilda fick stanna kvar där medans jag åkte och julshoppande.


Här e lite bilder från hennes dag hos

mommo och moffa (läs; mormor och morfar ;)




 


  

   Papparkakor.... d e grejjer d! 

  

Kanske liite stora gumman men du e förbannat söt!    

Av sessornasmamma - 20 december 2009 16:28

Nu ska vi alldeles strax äta middag här hemma.

Idag blir det lasagne.


Sent ikväll kommer svärmor hit. Hon bor på Nya Zeeland i vanliga

fall och har adrig träffat barnen så det ska bli en rolig dag imorn

när dom kommer ses för första gången!


Julshoppingen gick toppen! Liljeholmen va verkligen inte fullt av folk. Superskönt att få strosa runt alldelses själv. Matilda skulle ju ha följt med men hon blev hemma med mormor isället. För min syster som skulle ha kommit hit från

Italien i förmiddags är jätteförsenad och kommer inte förän inatt nån gång.


Nu piper ugnen, så nu ska vi äta.


Ha en toppen kväll och glöm nu inte alla där ute att tända lite ljus och bara mysa!!

Av sessornasmamma - 20 december 2009 08:58

Gomorron världen!

Såå skönt det varit att få sova hela natten.


Vi 4:e ljuset och nu r det bara 4 dar kvar till

julafton!


Idag ska Felicia och Morgan hem till Morgans pappa och Carina

för att julpysslar med deras kusiner. Felicia är i extas,

mer för att få träffa sina älskade kussar än själva

pysslnadet men jag tycker det ska bli kl med

lite smällkarameller i granen iår. Det har vi inte haft sen jag va liten själv

  


För mig och Matilda väntar julshopping i Liljeholmen.

Faktiskt så känns det rätt jobbigt att jag inte e klar än. Eller det e jag, dessa

klappar hjälper jag min kär mormor att handla.

Tänkte va där rätt tidigt så kanske, kanske man iaf kommer in i butikerna...


Ha en toppendag nu, vad ni än tar er för!!

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards