Alla inlägg under juli 2010

Av sessornasmamma - 22 juli 2010 09:22

Igår såg vi Wallander-Vittnet.

Sådär bra måste jag säga. Ibland känns det som om

dom bara gör filmer för att göra många...

Kvantitet isf kvalitet. Men, men en helt ok film.


Idag hade vi tänkt cykla ivg till stendalsbadet men tjejerna säger att

dom inte vill.

Dom vill leka i sina rum.

Kanske inte så konstigt egentligen. Vi har ju fixat jättefint i deras rum

men så kom sommaren och värmen och man har nästan

bott utomhus dygnet alla vakna timmar.

Så idag fick dom bestämma. Å jag tänkte fixa lite på altanen.

Ser ut som ett bombnedslag där. Stökigt och inte särskillt

organierat. Tror det blir en ommöblering och så ska jag nog försöka

flytta vår gigantiska tomatplanta bort från altanen.

Den börjar liksom ta över   

Av sessornasmamma - 21 juli 2010 14:40

Fm har vi spenderat i kristallparken.

Vi tog med oss lunch och barnen lekte och badade.Å så va några

barn från deras gamla dagis där.

Kul!


När ni kom hem satte jag mig på cykel för en tur.

Tänkte att jag skulle kolla en kommande löparrunda

men ville va säker på vägen först.

Tror ni jag kom rätt??

Det gör jag å andra sidan adrig så undrar varför jag ens e förvånad...


Men nu vet jag vart jag skulle ha cyklat

och det är ändå på tok för långt för att springa.

Iaf än på några veckor.

Måste få upp kondisen en bra bit till först, sen så.

Av sessornasmamma - 20 juli 2010 19:05

Det blir nog Åland för oss i nästa vecka.

Vore skönt att komma bort lite och bara familjemysa.

Tjejerna plaskar i poolen medans jag sitter här och fixar med resan.



Bjuder på lite bilder från vårt Åland 2009

       

       

Mmm

Av sessornasmamma - 20 juli 2010 16:39

En av de saker jag älskar mest med

att ha egen altan är att man kan grilla!


Ikväll blir det spett. Både kyckling- och grönsaksspett.

Å så nån sås till. Kanske en curry- och äppelsås.

Så får det bli!


Å på sterion ekar Uffe.



Hoppas ni har det lika gott som vi!

  

Av sessornasmamma - 20 juli 2010 12:56

Sådär.


Nu har semesterna börjat och vi har spenderat våran fm på

stendalsbadet. Perfekt nära och allt.

Vi satte oss på cyklarna och när vi koma fram va det bara

vi där. Jättevarmt i vattnet och massa, massa båst.

Men det gjorde inget för det blåste inte kallt.


Nu sover tjejerna, Morgan e en sväng på tippen och

jag tänkte logga ut från datorn nu och fixa mina naglar.

Man får passa på när dom små liven sover...


Vet att det e trist md en blogg utan bilder men jag lyckas inte få över bilderna

till datorn. Vet inte vad jag gör för fel   .

En vacker dag (om inte allt för länge hoppas jag) så finns det fina bilder

i flera av de redan skrivna inläggen...


Hopas ni har en fin dag vad ni än har för er.

  

Av sessornasmamma - 15 juli 2010 13:54

Igår efter jobbet åkte jag och Morgan till några vänner ute på Ingarö

för en trevlig båttur och middag på Rögrund.


Supermysigt och såå himla vackert!

Älskar verkligen Stockholm på sommaren.


(Laddar upp bilder från gårdagen ikväll).


Efter god middag och skogspromenad begav vi oss tillbaka till fastlandet för kaffe, öl, rosé och skitsnack.

Kom inte hem förän runt 02

och det förklarar ju tröttheten idag, haha.

Hade dock dragit nitlotten "chaufför" så ingen alkohol för mig.

Av sessornasmamma - 12 juli 2010 11:50

Snart e det semester!


Fick en försmak av den i helgen som vi spenderade på landet.


Tokvärme, busande, plaskade, glada barn.

Glass, grillat, jordgubbar.

En bra bok.

Lugn i själen helt enkelt!


Trodde inte det skulle börja kännas tungt utan barnen

hemma (dom e kvar på landet med mormor och morfar)

förän efter några dar. Men resan hem igår kändes lite deppig.

Å det va nästan kusligt tydt hemma imorse...



Fast en sak e skön och det är att man inte behöver gå

upp mitt i natten eller superdupertidigt som när

dom e hemma.

Kollade ju fotbollen igår så man va ju lite seg imorse


GRATTIS SPANIEN!!!

  



Ha det fint allihoppa!



(bild från fotbollskanalen.se)

Av sessornasmamma - 9 juli 2010 16:03

Så många jobb har jag sökt idag.

  




Hoppas det nappar snart...

Ovido - Quiz & Flashcards