Alla inlägg under november 2010

Av sessornasmamma - 28 november 2010 10:10

Vaknade till ljudet av kaminen.

Morgan va uppe och gjorde det varmt och mysigt.

  


Vi har precis ätit frukost med första ljuset tänt.

Mysigt det oxå!

  


Nu ska vi softa lite, göra oss iordning och sen hämta

hem grynen.

Men först blir det adventsfika med barnens

nybakta pepparkakor.

Av sessornasmamma - 27 november 2010 12:18

Ikväll ska barnen till mormor och morfar.

Pratade med mamma förut och hon avslöjade att dom

ska baka pepparkakor!

Superkul, tjejena kommer blir såå glada.

  

Sen tänkte dom leka lite ute oxå så det blir att ta med snowracern.

  


Ikväll skulle ju jag och Morgan ha gäster.

Min bästa Carina och hennes Johan

men "lagen om alltings jävlighet" har slagit till

och Morgan har fått feber.

Så vi har fått ställa in.


Det blir mys på soffan för mig och darling istället.

Ska kurrera honom med massa god mat och nån bra film.


Menyn för kvällen:


Marinerad rostas med lyxig italiensk potatiskaka

och tomatsallad samt hemmagjord bearnaisesås.

~*~

Pepparkakskladdkaka

med lingongrädde och glögg




Och imorn är det SOVMORGON

så gud nåde den som ringer och väcker oss!!!

Hahahaha!!!

  

Av sessornasmamma - 26 november 2010 10:00

Såhär såg Matilda ut när hon kollade bompa igår.



Notera hur hon sitter med fötterna   


Sååå lillgammal

Av sessornasmamma - 26 november 2010 07:50

Idag har Felicia bestämt att jag heter "Prutt-mamma".


Tack för den....


Hoppas att hennes kiss och bajsperiod är slut snart,

börjar bli lite trist nu.

Allt är omgjort till just detta i hennes huvud nu.


"Här kommer Pipp Långstrump,

som pruttar hela dan"


"Bä, bä vita lamm,

sitter under bordet.

Gissa vad han gjorde där,

kissa hela dan"


Osv   osv  osv


Så här ser det ut på vår

uteplats/trädgård nu på morgonen.

Blir till att köpa en pulka som båda

tjejerna får plats i så

dom kan leka i helgen och vi slipper dra vagnen

i snödrivorna till förskolan.

Lättare OCH roligare med pulka så här års.


  


Hej, hej

Av sessornasmamma - 23 november 2010 09:58

Igår gjorde jag något jag inte gjort på länge.

Jag hade prov.


Vill inte avslöja allt för mycke, men mer info kommer i början av december

  


Va så sjukt nervös igår att jag mådde fysiskt illa

men när jag väl satt där va uppgifterna

mycket enklare än jag föreställt mig.

Skönt, men å andra sidan vet jag att jag (iaf under skoltiden)

hade en förmåga att överskatta mina provresultat...


Har alltid varit en sån som går först från alla prov.

Det är som att jag måste skriva übersnabbt för att inte hjärnan ska tappa

all info den samlat på sig inför provet.

Och att dubbelkolla svar osv har jag aldrig heller hållit på med.

Blir bara mer osäker och är rädd att ändra ett korrekt svar.

Alla är vi olika och tur är väll det!


  

Såhär såg jag ut på jobbet igår, ganska exakt faktiskt.

Halsduk (det e svinkallt framme i kassan), skolböcker, kaffe

och så uttrycket i ansiktet = ööööööööööööö??

Hehe



Jaja, jag har iaf gjort så gott jag kunnat och hoppas det räcker dit jag vill!

Av sessornasmamma - 23 november 2010 07:52

Idag är det mysmorgon här hemma.

Alla är på bra humör

och frukosten intogs utan massa tjafs och dumheter.


Tjejerna brukar få bestämma själva vad dom vill ha

till just frukost och idag ville dom ha äggmackor.

Såklart vill dom ha kaviar på oxå.

Det ger mig barndomsminnen, just ägg- och kaviarmackor.

Minns det så att jag gärna åt det själv som liten...


Sen att inte solen gått upp än och man kan tända ljus

gör inte saken mindre mysig.

  



Ha en FAB tisdag!

Av sessornasmamma - 22 november 2010 11:00

Nytt utseende på bloggen.

 

Mer jul åt folket!


  

Av sessornasmamma - 22 november 2010 07:52

Sådärja!


Då va barnen friska och dom kan återgå till vardagsrutinerna

med dagis och jag till jobbet...


Bjuder på en bild på en EXTREMT flottig Matilda

från i lördags.

  

Hon hittade pappas hårvax.

Det tog två hårtvättar innan det va helt borta...

Ovido - Quiz & Flashcards