Alla inlägg under maj 2010

Av sessornasmamma - 31 maj 2010 22:37

Felicia i sina nya fina sommarskor. Tusen tack mormor och morfar!

     

Världens finaste hund, Caesar.

Två tjejer som busar på tomten.

 

Mer bus. Gungorna gick varma kan jag lova.Feicia kräktes när vi kom hem

och jag misstänker starkt för mycket gungande...


 

Lördag = lördaggodis!! (för er som inte visste d)

    

Matilda e helt såld på Caesar. Vill alltid klappa och sitta bredvid honom.

Dom blir nog fina vänner när hon blir lite större.


   

Tjejerna va iväg med mormor och plockade blommor till

mig på morsdag   . Tusen tack!


  

   

     

Sen så va det ju som sagt morsdag så jag bakade till min

kära lilla mamma.

Det bjöds på rabarberpaj och hasselnötskakor.

Mums!     

Av sessornasmamma - 31 maj 2010 22:33

         


Ikväll har vi haft besök av min bror och hans fru

plus såklart världens finaste Alex.


    

    


Såååå söt och sååå liten.

Man glömmer fort hur små dom är i början.

Bara en sån sak som att dom minsta blöjorna tom är för stora !!


Faster är helt varm i hjärtat efter att ha fått mysa

med dig lilla älskade Alex!!


          

Av sessornasmamma - 31 maj 2010 14:16

Har varit på landet hela helgen med mina föräldrar.

Morgan har varit i Kjula och kört race.

Så igår när vi kom hem va jag helt slut.

GIck å la mig vid 21 och somnade nog innan huvudet

träffade kudden, haha.

  


Jag å Felicia skulle åka och träffa min bror nyfödda lilla prins men

Felicia lyckades spy ner hela bilen på vägen dit.

Så det blev till att vända och åka hem igen.

Tror det va för att dom gungat typ hela dan (säkert minst 2,5 timme totalt) på landet. För sjuk e hon inte!

Så hoppas på att få se underverket ikväll istället.



Nu ska jag sätta mig ner och knåpa ihop en persentation av mig själv

och mina administrativa arbetsmoment till en potenciell arbetsgivare...

  


Av sessornasmamma - 28 maj 2010 13:56

Dom här godingarna är nu på väg hem till oss.

  

Ett par till Felicia och ett par till Matilda.

Hoppas dom passar och att dom gillar dom lika skarpt som jag!

  

(bild från laredoute.se)

Av sessornasmamma - 28 maj 2010 13:36

Är det inte lite lustigt det här med sömnrutiner...


Man tror att man har fått in nån slags rutin

för att den nästa dag ska kännas som helt plockad ur luften.

(Tycker iofs att det är så med det mesta kring barnen,

inget är givet utan allt liksom bara blir).


Hur som hellst så har vi aldrig haft problem med Felicia och hennes sömn.

Hon har sovit hela nätter sedan hon var ca 6 månader

och då, som nu, i runda slänga 11 timmar.


Lillasyster däremot är det värre med.

Det är egentligen ganska nyligen som hennes nattsömn blivit bra.

Vi slutade helt sonika ge henne kvällsvällingen.

(Förr åt hon välling både vid läggdags och en gång på natten).

Det fick som resultat att hon började sova länge och längre på

nätterna och vips så åt hon inte under nätterna heller.


MEN hon sover inte mer än max 10 timmar per natt

och inte längre än ca en timme på dagen.

Tom Felicia sover mer än så om hon får.


Aja, det jag ville komma till var iaf att dom flera kvällar i rad inte kommit i säng förrän långt efter 20.00 men att dom igår stupade i säng

runt 19. För att sedan sova längre än på länge.

Är inte det lite konstigt?

Borde dom inte sova längre om dom lägger sig senare?

Klok på det här med "barnasömn" kommer jag aldrig bli, det är ett som är säkert.

  


Av sessornasmamma - 28 maj 2010 11:21

Sorry att jag varit så dålig på att uppdatera den senste tiden.

Men det e så sjukt mycke nu.

Har jobbat sent hela veckan och haft massa inplanerat så

tid framför datorn i lugn å ro har inte funnits.


Tänkte be er om lite råd faktiskt.

Va på en anställningsintervju igår och en imorse.

Skulle göra vad som hellst för första jobbet men får inte svar därifrån förrän

i mitten av nästa vecka och isf om en till intervju.

Det jobbet är som Ekonomiassistent.


Jobbet som jag va på imorse är som kundsupport via

ett bemanningsföretag (=kass lön).

Lät också som ett skitkul jobb men jag tvekar på lönebiten.

Den blir iofs bättre efter ca ett halvår när man blir överrekryterad till företaget men det finns ju inga garantier.


Tycker ni jag ska säga att jag ändå är intresserad eller

ska jag bara satsa på att få jobb nr 1??


Please help me decide!!

  

 

  

Av sessornasmamma - 26 maj 2010 10:41

Nu äntligen ska jag berätta vad det va jag va så glad för i fredags.


JAG HAR BLIVIT FASTER!!!


Till världens finaste Alex

  


  

Av sessornasmamma - 26 maj 2010 10:30

STORT GRATTIS PÅ

 

FÖDELSEDAGEN

 

ÄLSKADE STORASYSTER!!!

 

     


Hoppas du får en fin dag borta i USA

Ovido - Quiz & Flashcards