Alla inlägg under maj 2010

Av sessornasmamma - 26 maj 2010 08:46

  


God morgon från mig

Ha en fin onsdag alla glada!

Av sessornasmamma - 23 maj 2010 21:52

Vi somnade hela familjen vid tre.

En powernap helt enkelt   


Sen blev det pizzabak för hela slanten.

Tjejerna va jätteduktiga och hjälpte till med varsin pizza.

        


Sen ringde mamma och pappa och bjöd på fika.

Vi åkte dit och barnen röjde järrnet,

stackars mor ochfar dom får städa varje gång vi kommer på besök, haha.


Nu sitter jag med en ledsen liten Matilda i knät.

Tror det r öronen men är inte säker.

Hoppas hon inte fått öroninfammation igen...


Tänkte ge er lite bilder från vår underbata lördag oxå

men självklart glömde jag ta med kameran på vår cykeltur

trots att jag la fram den och allt.


            

Av sessornasmamma - 23 maj 2010 14:26

Vi tröttnade på att sitta inne så när regnet gav med sig

tog vi en sväng till parken med cyklarna.

Skulle vi inte gjort....

Det kom världens regnskur och i blev dyngsura alla fyra.

Haha

  

Men vi slapp halget iaf. Det kom typ 5 sekunder efter att vi satt

tårna innanför dörren.



Nu kolla va på Dumbo. Eller Felicia gör iaf, Matilda springer mest

runt och busar.

Av sessornasmamma - 22 maj 2010 13:18

Underbara lördag!


Förmiddagen spenderades i dammsugaren och skurmoppens sällskap.

  


Morgan e iväg och köper en till cykelbarnstol och en hjälm till Matilda

för snart tänkte vi ge oss ut på en tur hela familjen.

Ska bli mysigt.

Försöker komma ihåg kameran jag lovar!


Njut av solen nu för imorn lovar dom regn...

Av sessornasmamma - 21 maj 2010 22:19

Sen i onsdags har jag jobbat sent vilket inneburit att Morgan fått

hämta barnen, fixat maten, duktat av m mm.

Ja ni vet allt som ska göras, hellst sammtidigt, på kvällen.

Och jag tror han verkligen behövde få komma ifrån lite nu ikväll.

Han e å kollar Birka (bilracetävling) med några polare.


På ett sätt känns det rtät skönt att jobba sent ibland för jag

tror inte riktigt man förstår hur det är på kvällarna med all stress och

allt som ska hinnas fixas med och samtidigt ta hand om två

trötta, hungriga barn.

Nyttigt helt enkelt för han att få göra det själv ibland

så han inte tror att det är en lek at va hemma med barn.


Å neej jag tror inte d e en lek at jobba mycke heller som han gör ofta.

Vi får helt enkelt dra vårt strå till stacken så ott vi kan.

Precis som i alla andra familjer antar jag.


Tack å gonatt!



(Haha, läste texten ovan och det låter ju som jadruckit eller nått men jag

försäkrar att inte e mer än Coca-cola Light i mitt glas).

Av sessornasmamma - 21 maj 2010 14:19

Jahapp!

Så har klanten Anna vaknat till liv... igen.


Lyckades med att tappa mitt SL-kort på bussen igår och dom hade

(såklart) inte fått in det hos hittegodsavdelningen.


MEN, och här kommer det braiga in, när man har köpt ett SL-acsess

kort kan man förlustanmäla det på hemsidan

och få ett nytt kort med samma laddning som det man tappade

hem i brevlådan.



Tackar för det SL!!

  

 

 

(bild från sl.se)

Av sessornasmamma - 21 maj 2010 12:18

Hade en rabatt på Lindex som jag nyttjade idag.

Bla fick dessa, supersköna, jeggins följa med mig hem.


Äntligen har jag hittat ett par som är både snygga och sköna.

Hoppas verkligen dom inte töjer sig för mycke nu...


Me very happy!

Detta blir en grym helg, det känner jag på mig!

   



(bild från lindex.se)

Av sessornasmamma - 21 maj 2010 12:16

Jag e så stolt idag!


Kanske kan berätta mer senare, vi får se.


Kryptisk jag vet, men sån e jag ibland.

hihihi

Ovido - Quiz & Flashcards