Alla inlägg under maj 2010

Av sessornasmamma - 4 maj 2010 08:41

Igår va min kollega sjuk så det blev till att jobba stängning.

Hade fullt upp hela dan så jag hann

helt enkelt inte blogga.


När jag väl kom hem ville jag mysa med mina

älskade ungar och så kom min mamma och pappa över

på fika.


Morgan fixade en rullgardin till vårt rum oxå så inatt har man sovit

mörkt och skönt igen.



Nu ska jag gå mot bussen,

ha en fin dag allihoppa!

  

Av sessornasmamma - 2 maj 2010 20:45

Hade mycket trevligt idag!

Tack Carro och Mickael för besöket,

det måste göras om snart.


Det är verkligen underbart att se hur glada barn kan bli av att

få träffa nån som dom saknat.

Och att dom verkligen glr skillnad

på vänner oc andra dom inte känner.

Många kramar och glada skratt blev det.


       


Nu ska jag vänta på att min syster loggar

min på Skype.


Kram och puss

  

Av sessornasmamma - 2 maj 2010 14:06

Felicias bästis Mickael e på väg hit.

Så jag å tjejerna slängde ihop någras muffins

och nu väntar hon spänt på att få visa upp

sitt nya rum.


Matilda hängde med pappa till IKEA,

hoppas dom hinner hem så vi kan fika allihopa tillsammans

i den stekande solen på altanen.



Cholkadmuffins


Ingridienser:

100 g smör

2 ägg

1 dl strösocker

0,5 dl farinsocker

3 dl mjöl

1 tsk bakpulver

3 tsk vaniljsocker

5 msk Oboy-pulver

1 dl mjölk


Gör så här:

tt ungen på 225C.

Smält smöret och häll sedan i mjölk. Låt svalna lite.

Vispa ägg, strö- och farinsocker poröst. Blanda allatorra ingredienser för sig. Rör nu ihop allt och häll i muffinsformar.

Grädda i ca 10 minuter. Sen e det bara njuta!

Av sessornasmamma - 2 maj 2010 11:47

Dagen började äcligt tidigt.

Troode i vår enfald att barnen skule sova länge då dom sonade sent båda två

men icke!


Så efter frukost begav vi oss till "gamla parken"

där tjejerna gick på dagis förut och lekte en stund

för att sedan dra vidare ner mot Coop

för veckoshopping.


Nu står lunchen på spisen och tjejerna leker på altanen.

Snart kommer Morgan hem och då ska vi hitta på något tillsammans.

Kanske ringer vi kusinerna, vi får se.



Hoppas ni har en fin dag

(Tips bara, klä er varmt för det blåser satan! ute...)

Av sessornasmamma - 1 maj 2010 21:09

Matilda ville inte sova och förklarade för

pappa att hon va hungrig.


Inte så kontsigt när hon åt noll både till lunch  och middag

så det fick bli en nattamacka oh lite varm mjölk

i köket.


  


Ibland e dom bara så där fina så hjärtat värker av kärlek!

  

Av sessornasmamma - 1 maj 2010 18:00

Vi åt en, enligt mig, jättegod middag idag.


Ljummen sallad med fylld pasta och mozarella


Valfri färskt fylld pasta

Ruccola

Körsbärstomater

Avocado

Gurka

Salladslök

Majskorn

Mozarella


Dressing:

Olivolja

Balsamvinäger (vit)

Citronsaft

Citroncest

Salt och peppar

Finhackad vitlök


Koka pastan enligt anvisningarna på förpackningen.

Gör salladen, skiva och bita som du gillar bäst ;)

Häll över dressingen och sedan den varma pasta.

Blanda och njut!

    


Ovido - Quiz & Flashcards