Alla inlägg den 19 november 2010

Av sessornasmamma - 19 november 2010 19:45

Vi åkte till ikea idag för att köpa en pall

till "lilla" toaletten.


Guess what?!

Det blev mer...


Stor, jättefin, rund glaslampa med blomstermönster

till vardagsrummets ena fönster.

     

Morgan har klagat över att han tycker det är

så mörkt i det hörnet av rummet men nu är det avhjälpt.


Sen blev det såklart pallen jag redan bestämt och så hittade jag en praktiskt hink till toaletten oxå!

  


Å så en badrumsmatta för små söta, blöta barnfötter att torka av

sig på innan dom springer ut på hala parketten i hallen

på övervåningen.

 

  


Å så en likadan lampa som till vardagsrummet, fast mindre,

till Matildas rum. Äntligen har hon en "nattlampa" igen.

Hoppas den gör att hon inte väcker oss lika ofta

  

  



Ska ni oxå se Idol?

Min favvo hittills har varit Jay

men efter det positiva drogtestet vette faan...

Fast sjunga kan han ju och alla

förtjänar ju en andra chans sägs det.

Av sessornasmamma - 19 november 2010 14:22

Är inte 16 kr GALET billigt för en portion

med köttbullar, potatismos, brunsås och lingonsylt?!

      


Det tycker iaf jag och det var vad tjejerna mumsade på

när vi besökte IKEA tidigare idag.

Egentligen e vi nytt hemkommna...


Kan göra ett statement här och nu:


"Jag, Anna, kommer aldrig någonsin mer åka kommunalt

till och från ikea ensam med båda barnen!"


Två bussar va fulla med vagnar och vi stod i snålblåsten och tokfrös.

Matilda somnade i vagnen, jag försökte hålla Felicia varm

(tog min kofta och virade runt hennes ben) för jag hade ju inte

satt på dom overallerna då vi skulle va inne på varuhuset och

inte stå i 45 minuter å vänta på fulla bussar...

Trodde i min enfald att vanliga dunjackor skulle räcka.


En trött, kall men ändå superfin Felicia på väg hem


Visar bild på inköpen senare!

Ovido - Quiz & Flashcards