Alla inlägg den 21 december 2009

Av sessornasmamma - 21 december 2009 17:31

När jag gick i grundskolan hade vi en bildlärare som kallades för ugglan.

Jag förstod aldrig varför tills min syster berättade för mig om en svinkall vinterdag när det va så kallt att alla elever satt med ytterkläderna på inne i bildsalen men fröken hade det inte.

Alla undrade varför samt vad det var för surrande ljud som kom från katedern.

Det visade sig att hon satt där framme med en värmande fläkt.

Snacka om fusk ;)


Hur som hellst, DET är precis vad vi skulle behöva här på mitt jobb

för det är verkligen svinkallt här.

Det drar från dörren och ens fingrar e som isbitar.

Inte helt bra när man ska räkna pengar...

  

Av sessornasmamma - 21 december 2009 10:46

Natten har varit helt ok faktiskt.


Morgans mamma sov ju hos oss inatt och vi steg upp allihopa och åt frukost tillsammans. Så barnen blev lite sena till förskolan idag.

Men vad gör det egentligen...

Fick sällskap av svärmor dit, faktiskt rätt trevligt med vuxet sällskap

i kylan.

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards