Alla inlägg under december 2009

Av sessornasmamma - 28 december 2009 10:52

  


Jag sitter här på jobbet och läser på Aftonbladet att Bengt-Åke

och resten av OS-ledningen valt att peta Samuelsson

ur truppen!!!!


HALLLLÅÅÅÅÅ!!!

Hur tänkte dom nu???


Man kan inte göra mer än skaka på huvudet

åt detta idiotiska beslut och hålla med i hans egna

uttalande...


http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockeybladet/os2010/article6349202.ab


(Bild från Wikipedia)

Av sessornasmamma - 28 december 2009 08:46

  

Kofta- Ellos

Linne - Gina Tricot

Jenaskjol - Ellos

Strumpbyxor - H&M


Idag är det tillbaka till verkligheten. Mot jobbet...

Hoppas dom ringer ang när jag ska på nästa intervju så

man slipper gå och undra över nyår oxå.

Men för säkerhets skull klär jag mig för att det kan bli tal om en redan

idag   


Ikväll ska jag hem till mamma och pappa för att fika och säga hejdå till syrran, Chad och lilla Aidan som åker till hans familj i Liverpool imorn.

Känns så konstigt att min syster inte bor i Sverige längre.

Men i mars åker jag dit, äntligen ska jag få uppleva Italien!


Ha en toppendag och hoppas ni slipper jobba som

vissa av oss andra måste...

Puss

  

Av sessornasmamma - 27 december 2009 19:54

Mina tjejer älskar att dansa och det är vad vi

efter en jättejobbig dag med nästan bara skäll och bråk

bestämde oss för att göra ikväll.


Här kommer lite bilder från kvällen  


Felicia dansade med lejonet


Matilda fick låna pappas maskeradhatt och diggade verkligen loss

 


Så här ser en riktigt liten busunge ut "in action"

    

Av sessornasmamma - 27 december 2009 19:46

Till fikat igår valde jag att expriminera lite och

smaksatten en vanlig sockerkaka

med klassiska pepparkakskryddor och valnötter.

Den blev, ursäkta uttrycket men, SKITGOD!


175 C, ca 30  min


50 g smält smör

2 ägg

2 dl socker

3 dl vetemjöl

2 tsk bakpulver

1 dl mjölk


1 tsk malen kanel

1 tsk malen ingefära

1 tsk malen nejlikor

1-2 dl valnötter (efter smak och tycke)


Smölt smöret, låt svalna.

Vispa ägg och socker poröst. Bland alla torra ingredienser och häll det sedan i ägg/sockerblandningen. Häll även i smöret och mjölken och rör till en jämn smet. Ha i nötterna.

Bröa en sockerkaksform och grädda kakan i mitten av ugnen i ca 30 min.


Kakan före...

  


och efter!

     

Av sessornasmamma - 27 december 2009 11:07

Idag va det min tur att få sovmorgon.

Matilda år inte alls nöjd på nätterna nu,

trodde att det börjat vända men så kastas

man rakt in i verkligheten igen... :S


Vi hann ut en snabbis på fm för lite pulkaåkningen

men båda tjejerna somnade på vgen hem så det blir lunch när dom vaknar

isället.


Sen kommer några vänner över på fika

inna dom ska vidare på middag ikväll och vår

kväll har vi bestämt att vi ska spendera själva

hela familjen i soffan med en film och bara myysa!

  

Av sessornasmamma - 26 december 2009 20:28

Såå nöjd med dagen


Fikat va supertrevligt och

middagen likaså.


Tack alla för att ni höjt min dag efter en pissmorgon

rent utsagt. Usch, måste verkligen

jobba på mitt morgonhumör ;)


Nu ska vi se klart Robinson,

ha en trevlig lördag vad ni än har för er!

Av sessornasmamma - 26 december 2009 11:06

Näe detta är inget skämt...


Vi ska ju ha gäster nu på em och gick till återvinningen

med alla mjölkpaket, tomma chokladaskar, glasflaskor, burkar mm

och barnen fick åka snow-racer/pulka isf vagn. Men trots detta

och att vi handlade så lyckades vi inte hålla lillan vaken.

Snacka om fällkniv.


Mammas hjärta     

Av sessornasmamma - 26 december 2009 07:02

Julhelgen har varit toppen!

Men inatt har Matilda sovit dåligt igen och till råga på det så tyckte hon att 5 va en passande tid att gå upp på...

Suck...


Nu sitter vi i soffan och väntar ut tiden så vi kan göra frukost och väcka pappa

som har sovmorgon idag.

Sen måste vi åka och handla, städa lite och

gå till återvinningen för idag har vi

gäster över både på em-fika och middag!

Fullt ös.

Ovido - Quiz & Flashcards