Alla inlägg under december 2009

Av sessornasmamma - 13 december 2009 11:32

Det slog mig just hur jag måste se ut för utomstående

OM dom kunde se in i vår lägenhet på helgerna...


En halvt galen mamma som vill hinna med allt som inte hinns

med vanliga dar...


Tvätta, baka, leka, städa, plocka, byta gardiner,

handla, fika, träffa vänner och familj....


Herregud, det är ett under att mitt hår inte står rakt upp av all

värme som måste pysa ut ur mitt huvud.

Nu ska jag sakta ner och njuta lite av lugnet.

Matilda somnade nämligen nyss och Morgan är med Felicia hos

farfar en stund.


Aaaaaaaa............... ZzzZzzzzzzzzzZzzz



  

Av sessornasmamma - 13 december 2009 06:44

God luciamorgan allihopa!


Hoppas ni får en underbar dag

med massor av familjetid och vacker julmusik!


Vår dag består av tvättstuga och lussebak nu på fm,

och sen luciafika hos min mormor på em.

Som jag skrev tidigare så innehåller vårt luciafirande ett lite

annorlunda inslag....

Ni får se sen   



  


Av sessornasmamma - 12 december 2009 14:54

Nää om man ska ta och baka lite kanske....

Felicia sover fortfarande middag och Matilda vägrar

Hon sitter på pappas mage och tittar på Pettson och Fundus.


Jag känner att jag vill hitta på nått men det blir nog svårt.

Vid fem äter tjejerna mat och åker vi nånstans nu när Felicia

vaknar kommer Matilda slockna som ett ljus i bilen...

Jobbigt när dom inte synkar sin middagslur.


Tror jag ställer mig och baka lussebullar faktiskt

  

Av sessornasmamma - 12 december 2009 09:21

  


Så här mysigt hade vi det igår när tjejerna somnat.

Ost, vin, delikatesser och såklart

IDOL!!

Av sessornasmamma - 11 december 2009 19:02

Luciatåget var utomhus och precis när dom stora barnen kom tågandes in på dagisgården till "midnatt råder" började det snöa.

Såå stämningsfullt!

Man e ju blödig som få så tårarna

brände i ögonen...



Så här fina va tjejerna

  

     

      

Svårt att se dom fina klänningarna under alla kläder men ni

förstår säkert!



Sen blev det fika,

och eftersom nästan alla stannade så fick även den bli ute.

Kallt om fingrarna men dom va lika glada för d!

Inte mycket som drar ner barns humör inte!

 

På den här bilden syns även Felicias "bästis" Mickael.

sötaste tomten på bygget!

(Eller ska jag säga michelintomte , fniss) 

Av sessornasmamma - 11 december 2009 14:13

Man kan ju undra om det är jag eller tjejerna som ska gå

luciatåg. För jag känner nästan lite pirr i magen.

Är faktiskt förväntansfull, skönt känsla.

Det ska bli såå kul att få se dom i sina fina kläder. Felicia ska ha en tomteklänning och Matilda en pepparkaksklänning.


Själva luciatåget kommer att vara utomhus och sen är fikan inne på avdelningen. Kul oxå att få träffa alla föräldrar igen. Förut hämtade jag ju

samtidigt som alla andra mammalediga mammor vid 15 på eftermiddagen

så då hann man alltid med lite snack och oftast tom

ett litet stopp i parken inna hemgång.

Men det är sällan nu...


Såg att dom ska ha julmarknad i Kristallparken på söndag,

kanske att man ska ta med barnen dit. Men det får bli på fm iaf för sen när barnen sovit middag ska vi till min mormor

och fira lucia där.

Felicia heter ju, precis som min mormor, Lucia i mellannamn så det är lite speciellt firande i vår familj.

Kanske återkommer med detaljer om det på söndag...

vi får väll se...

  




Nu ska jag strax åka från jobbet. Bilder kommer senare ikväll.


Av sessornasmamma - 11 december 2009 08:28

Så va den äntligen här,

fredagen!


Alltid lika underbart men idag extra kul då jag slutar lite

tidigare för att gå på tjejernas

luciatåg på förskolan.


Måtte jag inte glömma kameran!!

Av sessornasmamma - 10 december 2009 19:39

Ikväll har jag busat massor med barnen,

så mycket att Matilda deckade i min famn med

vällingflaskan i handen.

Vi läste,     fnissadade,

och hade springtävling i hallen.


Nu ska jag njuta av lugnet och se om jag kan hitta några nya jobb

att söka.  

Ovido - Quiz & Flashcards