Alla inlägg under oktober 2010

Av sessornasmamma - 6 oktober 2010 13:38

...föddes världens bästaste lilla Matilda!!

  

Så liten och perfekt!

  



Tänkte bjuda på lite bilder från dessa två år.

                                                                                                 


En liten fis som helt plötsligt blev stor.

Nu sover hon och tycker jag e dum för att hon inte fick nappen.

Vi förklarade det imorse nämligen.

att nu e du en stor tjej och då får man ge sina nappar till dom små barnen.

INTE uppskattat, men det e dax nu!


ÄLSKAR DIG MIN FINA, UNDERBARA UNGE!!!

Av sessornasmamma - 4 oktober 2010 15:23

Får jag lov att presentera Matildas absoluta favorit:

Han heter kort och gott

"KOMPIS"

och hon går inte en meter utan att han är med.

Han har nämligen varit borta ett tag men Felicia hade

den goda smaken att hitta honom igår.

Lyckan va total!

  

Just nu sitter Matilda och kompis och målar

medans jag precis bakat hasselnötskakor.

Sjukt goda, vi ska bjuda på dom på onsdag när

lillan fyller år.

  

Här har ni receptet (Det är från Leila Lindholms kokbok "A piece of cake")


16 toppar


50g smält smör

200g malda hasselnötter (spar en nöt til arje kaka som garnityr)

1dl strösocker

1 ägg


Sätt ugnen på 175 grader. Smält smöret. Mixa nötterna och blanda allt. Forma smeten med fingarna till toppiga kakor på en plåt med bakplåtspapper. Gräddas gyllene i mitten av ugnen i ca 18 minuter.


OBS! Kolla kakorna nog mot slutet. Vissa ggr räcker det med 12-15 minuter. Tro mig, dom e inte goda brända! Hahahaha


Av sessornasmamma - 4 oktober 2010 11:54

Idag är jag hemma med hostig, snorig, hängig Matildis.


  


Ringde vc oxå. Dom e ju inskriva men båda tjejerna

behöver nya astmamediciner och för det va man tvungen att komma

dit och träffa en doktor först.

Medicinerna dom har är ju utskriva från vc i Liljeholmen...

Fick en tid redan på torsdag, för båda, toppen!


Nu ska jag försöka vila lite medans liten sover.

Men först... KAFFE!

  

Av sessornasmamma - 3 oktober 2010 17:00

Sen, men ack så trevlig, kräftskiva.


Det va fredagens aktivitet.


FÖsta lämnade vi barnen för natt hos mormor och morfar

sen åkte vi hem till Carina och Johan för

att göra oss iordning.

Egentligen va det nog bara jag som inte va klart, haha.

Carina lockade mitt hår

  

jag vill oxå ha en babyliss i-curl. Så hmla enkelt och snabbt.

Hon va klar med hela mitt hår på mindre än en halvtimme.

Sen kanske det beror på henne oxå, hon e ju gryyyym!!

  


Tack alla inblandeade för en supertrevig kväll!!

  

      

    



Av sessornasmamma - 3 oktober 2010 12:52

I fredags fyllde Morgan bror år och igår efter att vi hämtat barnen

åkte vi dit för att fira och fika.

Trist att man inte kunde äta nått av tårtn för en såg svingod ut!


Känner i ärligheten namn inte av nån skillnad i magen på denna vecka utan gluten

men jag har ätit massa annan skit istället så from idag är det skräpning

för min del som gäller.


Fick en lättade chock idag oxå. Trodde i min enfald att hässelbyloppet va först om 2 veckor men icke!!

Det är på söndag. Aaaaaaa   

Bara gilla läget och ta sig ut i spåret igen. Idag blev det 6 km.

Hur långt blir det på tisdag??


  

  


Efter fika och bus med kusinerna och deras kompis blev det affären och sen hem och grilla. Vi tar varje tillfälle vi får nu innan det är för sent att grilla.

Igår blev det fetostfyllda färsbiffar med grillade grönsaker, klyftisar och tzatsiki.

  

  

Gott!!


Nu ska jag köra mig en kopp kaffe och spana efter skoskåp till hallen.


Chao!!

Av sessornasmamma - 3 oktober 2010 09:00

Imorse sov barnen länge.

Felicia kissade i sängen och kom upp till oss redan med 5 men

somnade om direkt.

Matilda vaknade inte förän 6.45 och sen softade hon

till strax efter 7 innan hon ville ner och titta på tv.


Vi mös en stund i soffan sen fixade vi lyxfrulle med bake-off bröd.


Så här glad kan man bli över det!

  

Av sessornasmamma - 1 oktober 2010 12:20

Vad ska jag ha på mig på kräftskivan ikväll?


högklackat, treggins, tee och kofta


eller


högklackat, glansiga leggins, tunika och skärp under bysten


??


Hjälp mig snälla!!!

  

Ovido - Quiz & Flashcards