Alla inlägg den 22 januari 2011

Av sessornasmamma - 22 januari 2011 20:13

Gjorde en god "gryta" idag som jag tänkte dela med mig av.


Kycklinggryta med smak av fetaost och ugnsrostad blomkål

3-4 port


2 stora kycklingfileér

2 dl creme fraiche

2 dl turkisk/grekisk yoghurt

150 g fetaost

1 röd paprika

1 gul paprika

2 lökar

1 vitlöksklyfta

smör att steka i

timjan

sop och lite soja



blomkål

olja

valfri kryggning


Hacka löken och paprikan i centimeterstora bitar. Finhacka vitlöken. Skär även kycklingfileérna i mumsbitar. Stek allt i smör. Salta, peppra och ha i timjan efter smak. Lite soya oxå, mest för färgen.

I med creme fraiche och yoghurten samt fetaosten. Dra nu ner värmen så inte såsen skär sig och låt fetaosten smälta.

Servera med ugnsrostad blomkål. Ta ca 10 min i 175 grader blir bra.


Före:

      


Efter:

  

Av sessornasmamma - 22 januari 2011 16:06

Kolla in vad Felicia just gjorde!

  

Titta noga!

Gumman har tom ögonfransar!!


Min lilla tjej har blivit så stor, jag är så stolt att just jag

fick bli din mamma älskade goa unge!!

  


Passade själv på att måla naglarna när töserna sov.

Lila, blev helt ok. Hoppas bara det sitt till tisdag nu...

  



När jag nattat barnen igår så gick jag upp efter en stund för

att se som allt var ok.

Då låg dom så här... haha

    


Varför hålla sig I sängen när man kan sticka ut en fot på "vädring"...

hahahah

Av sessornasmamma - 22 januari 2011 09:51

Sååå snygga!!!

  


Från Vagabond, åååh habegär!!



Sen satt jag och googlade tatueringar och hittade dessa två.

Superfina dom oxå.

Man e ju lite sugen faktiskt, hehe.

    

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards