Alla inlägg den 29 januari 2010

Av sessornasmamma - 29 januari 2010 18:20

Det har blivit lite uppdateringar i vår "fotovägg".

Kände att det inte va så snyggt med två helt tomma

ramar, haha.


  

Av sessornasmamma - 29 januari 2010 18:13

Det blev en snbb tur med pulkan...

Miniparken vi hade tänkt gå till va totalt igensnöad.

Så vi gick bara fram och tillbaka till affären och köpte

lite frukt.


Felicia va riktigt laddad för att dra sin syster så hon

bar pulkan hela vägen ner till porten.

Sen hälpten hon lillasyster i... 

och drog henne helt själv hela vägen till Ica.

   

På vägen hem vile Felicia åka så hon fick dela plats med matkassen.

  


När vi kom hem ringde min syster och hon och lilla Aidan

kom hit på en snabbfika och lite

skitsnack.

Tjejerna ritade och hade jättekul.

det märktes att dom var glad att se sin moster.

Av sessornasmamma - 29 januari 2010 13:11


Nu har Matilda vaknat och vi väntar bara på Felicia, sen tänkte jag faktikt ta med dom ut en stund.

Tror vi alla 3 behöver lite frisk luft och skratt. Det får bli pulkan tror jag!

Av sessornasmamma - 29 januari 2010 11:30

Såg på Efter 10 idag och det var en intervju med

Lotta Grey, a.k.a Vimmelmamman.


Man blir bara såå rörd. Ellar jag vet inte om man kan säga rörd.

Berörd är nog snarare ett bättre bekrivande ord.


En kvinna som lever med man och barn.... och så cancer.

Tjocktarmscancer.

Svårt, om ens möjligt, att förstå hur det

måste kännas.

Tungt, att få ett "nytt" dödsbesked var 6:e månad...


Hennes blogg är en ny favorit hos mig.

Man kan säga att man lär sig uppskatta saker i sitt eget liv

som man kanske inte gjorde på samma sätt innan.

Mitt förslag är att ni kollar in den ni med!


http://www.alltforforaldrar.se/vimmelmamman/index.html


(bild från mama.se fotograf Mattias Dahlstedt)

Av sessornasmamma - 29 januari 2010 08:22

Här om kvällen tog Morgan med Felicia till sitt jobb

för att avlasta mig lite här hemma

och för att hon skulle få komma ut lite.


Morgan jobbar på en bilverkstad och skulle blanda till lite färg.

Så han ville inte ha Felicia i samma rum utan lät henne sitta

i en av bilarna som dom har inne nu.

(Felicia ÄLSKAR att "köra" bil)

Så hon satt gladeligen där och körde och hade sig

å så sa hon:


-"Pappa, stäng dörren.... men.... pappa! det finns ju ingen dörr!!!???"

  


Hahahaha. så söt!

Av sessornasmamma - 29 januari 2010 08:14

God morogn!


Galet att det redan e fredag!

HAr ju varit hemma sjuk men sjuka barn hela veckan,

man glömmer fort hur tufft det är att ta hand om två små busfrön

hela dagarna.

Hur orkade man när man va mammaledig???


Som ni er ser jag ut som ett lik

och om jag hinner idag ska jag försöka färga håret idag när dom

sover middag.

Måste rycka upp mig känner jag. Man blir helt off av att sitta inne

en hel vecka.


Det är lusigt hur myket lite kan göra. Vi va och storhandlade igårkväll

och det gjorde min dag! Såå skönt tt komma ut i fruska luften

lite och se folk igen

  


 


Om en stund tänkte jag ringa min syster å se om hon och lilla Aidan vågar

sig hit så jag får mysa lite med

mosters hjärta innan dom åker tillbaka till Italien

    

Ovido - Quiz & Flashcards