Alla inlägg den 14 april 2010

Av sessornasmamma - 14 april 2010 18:37

Sådär ja,

nu lägger vi in en till växel

och kör på tills vi somnar stående

  


E sjukt trött efter en tuff natt

men vissa saker bara måste bli gjorda.


Allt i livet kan ju inte va kul eller hur!?!?

Av sessornasmamma - 14 april 2010 13:38

Åt ute till lunch idag.

Det blev wokade grönsaker med ris.

Aaaaldeles för gott så allt slank ner och nu har jag

paltkoma!


Apropå mat så vill jag dela med mig

av ett fiskrecept som gick hem hos barnen.

(Inte allt för vanligt hemma hos oss, hehe)

Glömde givetvis att fota men håll till godo

ändå   


Ungsbakad fisk med citronsås, kräftstjärtar och grönt mos.


Ingredienser:

4 vita fiskfileér (typ pangauis, torsk, hoki)


Kelda mild citronsås

Kräftstjärtar i lag


Potatis

Smör

Mjölk

Dill

Persilja


Salt, pepper, citronpeppar och muskotnöt.


Gör så här:

Skalapotatisen och koka den. Gör mos av den med värmd mjölk och smör. smaksätt med hackad dill, persilja samt SoP och en gnutta muskot.


Smöra en ugnsfast form. Lägg i fisken. Salt och peppra med citronpeppar efer smak. Kör i 200 C i 10-15 minuter beroende på fisken tjocklek.


Värm under tiden citronsåsen. Häll av kräftstjärtarna.


När fisken är klar häller du över såsen och dekorerar med kräftstjärtar och dillvippor. Servera med det rykande heta moset och någon kokt grönsak.


Mums!

Av sessornasmamma - 14 april 2010 11:10

Pssst!


Till alla er som, precis som jag,

älskar Gina Tricot...


Den 28:e april kl: 16.00

öppnar dom en ny butik i Västermalmsgallerian.


Ses vi där??!??

Av sessornasmamma - 14 april 2010 08:41

Jag måste eränna en sak...


Jag gillar att matcha tjejernas kläder. Inte så att dom har exakt allt

samma men lite tycker jag e bara gulligt.


Typ som igår när vi gick för att

hämta paketet med deras nya gardiner och lite annat

så hade dom sina nya vårjackor som e lika.

    


Eller som imorse.

Snygga t-shirts fast ändå liite olika.

Det står IrocDanne Racing på dom...

(Morgans kompis har sponsrat, tjejerna loves them!)

         

Ovido - Quiz & Flashcards