Alla inlägg den 2 december 2010

Av sessornasmamma - 2 december 2010 20:12

  


Asså va faan!!!


Måste bara lätta mitt sjukt arga hjärta lite.


Mina tjejer går på en förskola som byter personal oftare än en

McDonaldsrestauang. Detta resulterar i obefintliga rutiner. Man får

dra ut "pedagogerna" vad barnen haft för sig under dan och ändå så

känner man att man behöver dubbelkolla med barnen att dom inte ljuger...

Matilda har atopiska eksem vilket innebär att hon har superkänslig hud

och absolut inte kan gå i nerkissade eller bajsiga blöjor

(inte för att NÅTT barn ska behöva det...) men gång på gång när

vi hämtar barnen är blöjorna så fulla och tunga att dom lätt skulle kunna misstas för nattblöjor. Har varit i kontakt med förskolechefen om detta men

inget verkar ju bli bättre. Hellst av allt vill jag vägra lämna barnen där

men tyvärr tar ju inte räkningarna paus bara för att livet strular...

Imorn är det operation arg mamma som gäller!!!



Allvarligt är det omvårdnad eller förvaring vi talar om????



Av sessornasmamma - 2 december 2010 08:09

Ojojoj!


Här hemma i Tullinge är det alltid kallare än i

övriga Stockholm men detta är ju nästan löjligt!

  

Galet!


För första ggn funderar jag på allvar på att införskaffa

"rånarluvor" till barnen. Stackars Matilda som har problem

med sin hud redan innan det blir kallt har det rätt tufft nu

kan jag lova...


Idag blev det yoghurt till frulle för barnen. Så dom va så här nöjda:

    



Nu ska vi fixa det sista, sen blir det förskolan för hela slanten.



Ps. Jag ska på Julshow i Globen imorn. Wiiihooo!!! ds

  

Ovido - Quiz & Flashcards