Alla inlägg den 19 december 2010

Av sessornasmamma - 19 december 2010 14:29

  

Oj va fort tiden går när man pluggar

nått man tycke e kul!


Nu måste jag väcka tjejerna. Vi ska till vänner på

mysig adventsfika.

  


Bjuder på lite bilder från vårt snöbollskrig vi hade i förmiddags:


   

 

   

    


Kraam

Av sessornasmamma - 19 december 2010 13:06

Matilda är den envisaste ungen på denna jord!

Jag är helt övertygad.


1,5 timmar satt vi vid maten idag.

Det är nämligen så att jag vissa saker jag inte ruckar på.

Man leker inte med maten

och man SMAKAR innan man säger att man inte tycker om.

Det är inte så att jag tvingar mina barn att äta,

vill dom inte ha slipper dom. Men smaka ska man alltid göra.

Detta hade vi en låååång "fight" om idag.

Känner sig ju som världens elakaste men jag tror någonstans att

det faktiskt lär dom att bete sig som folk i slutändan.


Som sagt, dom måste inte äta upp om dom inte tycker om eller inte

är sugna/hungriga men dom måste smaka.



Vad tycker ni?

Är jag för hård?

Ovido - Quiz & Flashcards