Alla inlägg den 16 februari 2010

Av sessornasmamma - 16 februari 2010 16:00

Det e vad mina tjejer haft!

Deras gudasöta syssling (min kusins barn) Julia a.k.a "Jullan"

har lekt med oss idag.

Vi började på öppna förskolan i Uppenbarelsekyrkan

och det visade sig att just idag så hade dom nått

som kallas upplevelsevandring.

Jättekul, tyckte barnen.

Det började med några mysiga sånger med atteraljer

(ballonger, tända ljus, stjärnor i taket mm)

och sedan gick det en liten vandring upp i kyrkosalen

där 3 bord stod uppdukade. Ett med tema lukt, ett med tema smak

och så ett med tema känn.


Man såg verkligen hur tjejerna reagerade på speciellt lukterna.

Helt facinerade. Så coolt!! Dom fick dofta på vaniljstång,

kanelstång och anisfrön bl.a

Smak bordet va inte så intressant då allt på bordet äts dagligen.

(Banan. äpple mm).

Å så fanns där godishjärtan å Felicia blängde surt på

mig när jag påminde henne om att det inte e lördag, haha.


Sen begav vi oss hem hit för lunch och fika.

Självjklart dog batterierna i kameran men en bild hanns med iaf.

  

(Felicia,Julia och Matilda)


Nu har tjejerna vaknat efter SEEEN sovstund och

nu ska vi mysa. Tänkte kasta dom i badet,

det behövs!

  


Hörs sen

Av sessornasmamma - 16 februari 2010 14:42

Min underbara mamma ringde mig nyss för att höra hur det går i budgivningen på vår lägenhet samt för att kolla hur vi mår idag.

Vi e ju som sagt fortfaradne hemma sjuka...


Å så berättade hon en fin sak som jag vill dela med alla er andra mammor där ute,

en tänkvärd liten "story".

Vet ej vem som kommit på den så kan tyvärr inte berätta det men den

gick typ såhär:


"Om jag får välja vad jag vill bli i mitt nästa liv

vill jag bli en björnmamma.

Man sover ca 6 månader om året; det kan jag leva med.

Innan man somnar så äter man vill man tills nästan rullar;

det kan jag oxå leva med.

Du föder två barn, stora som valnötter, och det medans du sover.

När du vaknar har dom blivit halvvuxna och supergoa och mjuka;

det kan jag oxå leva med.

Som björnmamma är det ok att slå ner alla som är dumma mot dina ungar,

det gäller även ungarna själva.

Min make förväntar sig att du e sur och arg  när du e nyvaken;

det kan jag definitvit leva med.

Jaa, jag vill bli björnmamma i mitt nästa liv!!"


Ovido - Quiz & Flashcards