Alla inlägg under januari 2010

Av sessornasmamma - 29 januari 2010 11:30

Såg på Efter 10 idag och det var en intervju med

Lotta Grey, a.k.a Vimmelmamman.


Man blir bara såå rörd. Ellar jag vet inte om man kan säga rörd.

Berörd är nog snarare ett bättre bekrivande ord.


En kvinna som lever med man och barn.... och så cancer.

Tjocktarmscancer.

Svårt, om ens möjligt, att förstå hur det

måste kännas.

Tungt, att få ett "nytt" dödsbesked var 6:e månad...


Hennes blogg är en ny favorit hos mig.

Man kan säga att man lär sig uppskatta saker i sitt eget liv

som man kanske inte gjorde på samma sätt innan.

Mitt förslag är att ni kollar in den ni med!


http://www.alltforforaldrar.se/vimmelmamman/index.html


(bild från mama.se fotograf Mattias Dahlstedt)

Av sessornasmamma - 29 januari 2010 08:22

Här om kvällen tog Morgan med Felicia till sitt jobb

för att avlasta mig lite här hemma

och för att hon skulle få komma ut lite.


Morgan jobbar på en bilverkstad och skulle blanda till lite färg.

Så han ville inte ha Felicia i samma rum utan lät henne sitta

i en av bilarna som dom har inne nu.

(Felicia ÄLSKAR att "köra" bil)

Så hon satt gladeligen där och körde och hade sig

å så sa hon:


-"Pappa, stäng dörren.... men.... pappa! det finns ju ingen dörr!!!???"

  


Hahahaha. så söt!

Av sessornasmamma - 29 januari 2010 08:14

God morogn!


Galet att det redan e fredag!

HAr ju varit hemma sjuk men sjuka barn hela veckan,

man glömmer fort hur tufft det är att ta hand om två små busfrön

hela dagarna.

Hur orkade man när man va mammaledig???


Som ni er ser jag ut som ett lik

och om jag hinner idag ska jag försöka färga håret idag när dom

sover middag.

Måste rycka upp mig känner jag. Man blir helt off av att sitta inne

en hel vecka.


Det är lusigt hur myket lite kan göra. Vi va och storhandlade igårkväll

och det gjorde min dag! Såå skönt tt komma ut i fruska luften

lite och se folk igen

  


 


Om en stund tänkte jag ringa min syster å se om hon och lilla Aidan vågar

sig hit så jag får mysa lite med

mosters hjärta innan dom åker tillbaka till Italien

    

Av sessornasmamma - 25 januari 2010 14:01

Japp,

Matilda har varit vaken hela natten och

vi har inte fattat vad som är fel.

Nu vet vi.


Matilda har en spräckt trumhinna,

Felicia och jag har halsfluss.

  


Jag tog barnen och åkte till vårdcentralen för att få klarhet i all

feber vi haft till och från ett tag nu.

Men det gick inte alls, Matilda blev så hysterisk att hon va helt

otröstlig och Felicia skrek så hon kräktes...

Hur som så kunde inte läkaren se nått i öronen på dom för allt

vax så vi fick ringa Morgan och åka till ÖNH-akuten på SöS.


Där fick vi vår "dom".

Felicia har dessutom en vaxpropp som först måste lösas upp

så vi ska tillbaka dit på tordag.



Nu ka jag försöka vila, eller så skiter jag i det.

För vi MÅSTE fixa inför fotograferingen imorn...


Och så ska vi skriva kontakt på huset ikväll oxå

  

Av sessornasmamma - 24 januari 2010 13:43

     


Nu e vi hemma igen och lunchen e avklarad.

Rester, inte så kul men skönt att slippa laga mat.


Här e det vi köpte på IKEA


 

Nya ljublock till vardagrummet.  En fin blomma till badrummet, lite grönt måste man ju ha där oxå    

och ljus såklart!

  

En ny ramtill hallens lilla "konstverk"  

Och så piff till köket. Nya bordstabletter, doftljus och servetter.


Sn ska Morgan få upp vår hylla över sängen oxå, det kommer bli bra

det här känns det som!!     

Av sessornasmamma - 24 januari 2010 09:45

  

  


Nu ska vi till IKEA för att inhandla lite "piff" inför fotograferingen av vår lägenhet.

Alltid kul!


Visar bilder på vad det blev sen


Av sessornasmamma - 24 januari 2010 06:51

God morgon från oss!


Matilda har sovit bra inatt. Har bara vaknat för välling inget annat.

Sen vaknade hon vid 5 men vi fick henne att somna om i vår säng

och vi behövde inte gå upp förän vid 6 när Felicia vätke oss

genom att tända i hallen...


    

Av sessornasmamma - 23 januari 2010 08:26

Vi ska flytta!!!!!


Vi vann budgivningen på radhuset i Tullinge.

Såå fint e det. Bara att fytta in. Braskamin i vardagsrummet

och viktigast av allt; varsitt rum till tjejerna!!

Woho!!


Nu ska vi bara skriva kontrakt OCH sälja vår lägenhet.


Så fortsätt med tummhållningen ett tag till ;)

(för det hjälpte ju som ni ser)

  

Ovido - Quiz & Flashcards