Alla inlägg under januari 2010

Av sessornasmamma - 4 januari 2010 18:46

Me like!


Två(!) klädeskataloger på samma dag!

Ni kan ju gissa vad jag tar med mig ner i tvättstugan

 


  

Av sessornasmamma - 4 januari 2010 13:55

Jaha, så va det måndag igen da.

Idag tog jag mig till gymmet för första ggn detta

år. Duktiga jag!

Rätt skönt faktiskt när man väl e där och mitt uppe i det.


Tjejernas favvo-fröken på förskolan va tillbaka idag så dom va superglada att bli lämnade där och vinkade glatt när jag gick.


Ännu har jag inte hört nått om intervjun och det oroar mig lite men jag håller hoppet uppe...

Av sessornasmamma - 3 januari 2010 19:48

När vi kom hem från fikat hos Daniel och Sandra

(tack förreste, supertrevligt!)

började jag laga mat och barnen var nöjda med

att se på Pingu under tiden.

Felicia ville hjälpa till, men när all korv väl låg i pannan

och hon därav inte kunde smacka mer

tröttnade hon ch gik till tv:n igen.

haha


Sen har dom varit utgulliga hela kvällen och n sover dom som små lamm.

Nybadade och fina inför förskolan imorgon.

  


Känns halsen som imorse så ska jag ta mig ner

till gymmer oxå för årets första pass.

Huva!

Av sessornasmamma - 3 januari 2010 10:09

Föga förvånad är jag över att Matilda sovit lika dåligt som vanligt

inatt. Och som grädde på moset

vaknade hon 5 och tyckte det va dax, för oss alla, att gå upp...

    


Efter frukost har vi lekt i deras rum och gjort allt för att dom ska va snälla och glada och det har faktiskt funkat

ganska bra. Felicia leker med sin tågbana och Matilda

har "fikat" och bjudit oss på minst 80 koppar kaffe.

  


Morgan har fixat barnlås på alla skåp i köket för nu har vi

gett upp. Efter att ha gjort allt som står i vår makt

för att få dom att inte gå i skåpen och slita ut allt

gav vi till slut upp.

Ska bli kul att så reaktionen när dom inser vad vi gjort....

Hehehe

 


I eftermiddag ska vi hem till några vänner och åka pulka!

DET ser jag fram emot!


Ha en FAB söndag och gör nått som gör er glada

Av sessornasmamma - 2 januari 2010 20:27

Barnen sover och nu gäller Robinson för

hela slanten.


För övrigt har dagen varit bra,

hämtade barnen åkte hem och åt lunch.

Sov och sen fika hos Morgans bror med familj.


(Här e deras lilla Iris)

  


Skönt när man fått ladda batterierna

med lite sömn. Galet va lite sömn kan göra...

Av sessornasmamma - 2 januari 2010 09:34

Tjejerna har ju sovit hos mina föräldrar inatt men igår va vi hemma hela dan.

Massa bus stog på schemat och

sen när vi lämnat tjejerna åt vi en god middag

bestående av spaghetti och köttfärssås

samt gino till efterrätt.

Mums!


  

Av sessornasmamma - 1 januari 2010 13:53

Så va det nyår år å allt.


Båda barnen har sovit dåigt inatt, men inte av fyrverkerierna

som man skulle kunna tro, utan bara dåligt rent allmänt.


Inatt tar mamma och pappa barnen så vi ska få sova. Vääldigt

uppskattat!! Så det blir väll till att "fira"

nyår idag istället.

Kanske får vi några vänner över på middag men det är inte bestämt än.


Hoppas er gårdag var bra, rolig och fylld med trevligt sällskap.


Gott Nytt 2010!!

Ovido - Quiz & Flashcards