Alla inlägg under februari 2010

Av sessornasmamma - 14 februari 2010 12:32

Vet inte om det är penicillinet eller vad det är men Matilda har sovit

flera nätter i rad nu.

Hela nätter menar jag då.

  

Hon sover ju på övervåningen med mormor och morfar

så Felicia kan sova hos oss.

Hon har ju varit så himla dålig å vi har velat ha full överikt på henne.


Nu sover tjejerna efter en förmiddag i parken

(Mälarhöjdens skogård, helt grym!!).

Dom har haft såå kul!

Man märkte verkligen på Felicia hur mycket hon

saknat att va ute och leka.

  


Nu tar jag det lite lugnt och laddar för ett bodypump-pass

ikväll.

Men innan det ska jag och min mamma

förbi min mormor och fika.

  

Av sessornasmamma - 13 februari 2010 21:56

Då kollar vi OS en stund innan det e dax för sängen.

Heja Helena och Anna-Carin!!!

  


Melodifestivalen ikväll... vad tyckte ni?

Tyckte iaf rätt låtar gick vidare.


Här hemma blev hemmagjorda semlor.

Smaskens tyckte både vi och barnen.

    




Av sessornasmamma - 13 februari 2010 09:22

Haha,

här va man hurtig och skulle iväg och träna

så här på morgonvisten.

Men så hade dom inte öppnat än.

Hm...

Får bli senare helt enkelt.

Har ju varit hemma hela veckan och känner att jag

bara måste få röra lite på mig.


Hoppas ni får en trevlig lördag!!

Av sessornasmamma - 12 februari 2010 17:09

Idag blir det lyxmat och vin för vår del.


Fläskkotletter i underbart god svampsås

och rosmarinpotatis.

Till detta servera en blandad sallad.


 


Hoppas ni har nått lika gott att se fram emot

och trevligt sällskap såklart!!


Puss

    

Av sessornasmamma - 12 februari 2010 12:03

Så här ser en sjuk Felicia ut...

Spana in ringarna under ögonen. Stackarn  


Matilda e som sagt inte särskilt berörd av att hon e "sjuk"

och passade på att leka lite med Caesar innan

vi åkte till närakuten igår.


Det jag tycker e jobbigat just nu e att försöka få

Felicia att ta det lugnt. Hon vill ju leka å busa

precis som Matilda även om hon inte orkar egentligen...

mitt lilla busfrö   


Korv med mos till lunch gick ner och hittills e det väll enda positiva med att Matilda e hemma oxå. Att Felicia äter liite bättre...

Av sessornasmamma - 12 februari 2010 11:34

A day from hell helt enkelt...


Jag ville bara dela med mig av min gårdag som såg ut så här:


Felicia har halsfluss för andra ggn på 3 veckor och har sedan i tisdgas kväll haft väldiga problem med andningen. Så jag och Morgan bestämde att på torsdag ska jag ringa vc igen så dom får kolla upp det.


Vi sover ju som sagt hos min mamma och pappa då vi har visningar på våran lägehet (igår, torsdag) och nu i helgen för att lippa städa hundra ggr.


Så Morgan kör Matilda till förskolan och sen beger han sig på kurs med jobbet. Sover borta och kommer hem ikväll, fredag. Jag får en tid till Felicia kl 10 och vi blir kvar på vc länge. Över 1,5 timme. Hon får 4 (!!) mediciner och får andras i en apparat (ventolin) och får kortisontabletter upplösta i vatten. Allt för att vidga luftrören. Hon har ju förkylningsastma sedan tidigare och dom åttadubblade!!! hennes dos på den medicinen hon redan har och så fick hon en till inhalationsmedicin plus en extra hotmedicin utöver penicillinet hon redan äter...

Herre jävlar... hur mycke medicin kan man pumpa i en så liten kropp egentligen...

Jag förstod inte vad doktorn sa men som jag förstod det så har hon alla symptom på lunginflammation utom hög feber.

Vad nu det betyder...??


Sen när vi kommer hem ringer dom från förskolan och vill att jag ska hämta Matilda. Hon e inte sjuk men det rinner fortfarande ur hennes öra så dom tror hon har det bättre hemma. (Kan ju va så att Felicia behöver vila och inte ha en fullt frisk lillasyster att jaga efter här hemma... men vad vet jag...)


Sagt å gjort, jag åker och hämtar Matilda. Kommunalt då eftersom Morgan har bilen. Får en tid på vc till Matilda oxå som jag inte hinner till då vi missar bussen. På väg tillbaka lyckas Felicia kissa på sig. Rakt igenom overallen. Måste ha varit riktigt oskönt, stackarn.

Så det blev att skynda hem och byta och stoppa ner dom i ett bad.


Sen ringer jag närakuten om Matildas öra och vi får en tid 18.40 Stress, stress. Måste ju hinna äta oxå innan vi drar. Så jag fixar pannkakssmet och får nästan ett psykbryt när dom inte vill hålla ihop. Då kommer mina pappa hem och tar över. (Ängel! Tack för det!).


Färdigätna och klara sticker jag å Matilda tillbaka till Liljeholmen. Faktsikt lite tidiga. Hoppas vi får komma in tidigare tänker jag men ack så fel jag har... Dom har 40 minuters förseningar trots att dom inte haft öppet mer än en timme. Bara gilla läget å vänta.

Matilda får en till kur med pennicillin för att försäkra os om att trumhinnan läker som den ska.

Matilda brukar bara bajsa en gång efter dagis och det gjorde hon precis när jag klätt p henne för att åka till vc, men självklart lyckas hon bajsa igen när vi sitter i väntrummer och vc har inga blöjor.

Är inte det helt sjukt?? Självjklart borde jag haft en med mig men den tanken slog mig inte och helt ärligt så trodde jag

att det var nått dom kunde fixa. Har dom aldrig barn som patienter eller??


Eftersom Felicia har fått mediciner som måste tar 3 ggr per dag och förskolan inte ger mediciner så måste jag vara hemma en hel vecka till.


Som en pappa på bussen sa till mig. -"Det om inte dödar, härdar..."



Man ska veta att man lever... hopas VERKLIGEN er gärdag var bättre än min.

Å jag led verkligen med Morgan som satt i en annan stad å inte kunde göra ett skit för att underlätta... Tur i oturen att vi bor borta... annars vet jag inte vad jag hade gjort inatt. Mamma å pappa tog Matilda så jag kunde sova med Felicia som hostade sig genom ännu en natt...


Jag ska ALDIRG mer gnälla för lite snoriga näsor jag lovar!!

Av sessornasmamma - 10 februari 2010 12:20

Idag har outfiten jag valt ett tema,

nämligen träning!

  



  

 

Topp - H&M, 149 kr

Byxor - H&M 149 kr

Sport-bh, Stadium 399 kr

Skor, Stadium 699 kr


Man vill ju se bra ut på gymmet oxå, eller hur  




(Bilderna kommer från företagens webbsidor)

Av sessornasmamma - 10 februari 2010 07:08

Matilda har sovit hela natten!


Hon somnade vid 19.30 och kom in till oss vid 05.00 för

att sova lite till.

  


Meb Felicia har hostat hela natten

och velar sova hos oss.


Idag står mer städning på scemat. Och så tvättstugan

och packning inför helgen hos mina föräldrar.

Vi har bestämt oss att hålla oss borta

hemifrån tills alla visningar av vår lägenhet är över...

Ovido - Quiz & Flashcards