Alla inlägg under februari 2010

Av sessornasmamma - 9 februari 2010 17:54

Dagen har varit bra.

Felicia har "hjälpt" mig att tvätta fönstern.

Enda handen på rutan och så torka med den andra. hahahah


Aja, hon vill ju bara väl.


Nu ska jag iväg på föräldramöte

på förskolan.


hörs sen!

Av sessornasmamma - 9 februari 2010 08:05

God morgon alla fina!!


 


Idag står det fönsterputsning på schemat.

Och efter middagsluren ska jag till tandläkaren. Felicia får helt enkelt

följa med. Det passar rätt bra faktiskt då vi

börjat prata med henne om när hon ska dit när hon fyllt tre.

Alltid bra att få träffa doktorn innan så känns det säkert

bättre när hon väl ska sitta i stolen själv.



Här kommer lite bilder fån mitt och Felicias pizzabak igår

        

  

Av sessornasmamma - 8 februari 2010 16:02

Guess what...

japp, Felicia e sjuk igen. Halsfluss.

Tröttsamt.



För att lätta upp stämmningen här

hemma blir det hemmagjord pizza till middag.

Av sessornasmamma - 7 februari 2010 20:33

VIsst e det så,

att det finns svar på allt.


Inatt va ju Matilda, som sagt, jättemärklig.

Ledsen, arg, sur, mysig om vart annat.


Idag har hon varti Dr Jekel and Mr Hyde.

Man har undrar vem som tog vår goa unge och ersatte henne med

det monstret vi haft här hemma tidvis.


Men så när hon skulle nattas och Morgan borstade hennes tänder fick vi

svaret.

En ny tand.


Att man aldrig lär sig. Det finns ALLTID en anledning

men man fattar aldrig vad när det som mest behövs.

Nu har hon fått alvedon så inatt kanske hon slipper värk och kan sova


Håll tummarna tillsammans med oss e ni snälla!!


Nu ska jag fortsätta garva åt Blåsningen,

ha ett fint slut på veckan.

Puss

Av sessornasmamma - 7 februari 2010 10:26

Matilda har sovit hos oss inatt.

Eller sovit kanske är att ta i, hon har varit jättejobbig.

Sparkats, gnällt, fäktats...


Men nu verkar allt bra. Hon ser sjut rött ut men det

e ju inte så konstigt.


 


Idag kommer underbara Carina

(barnens gudmor)

hit och leker med oss.

Ska bli kul att ses det va jättelänge sen nu.

Man går om varann och är sjuka om vart annat...



Men nu ska det alltså bli av och jag längtar!  

Av sessornasmamma - 6 februari 2010 20:01

God natt alla fina läsare!




Ville bara denna underbara bild på mitt lilla charmtroll!!



Nu ska jag å babe se på Melodifestivlaen,

ha en grymt bra lördag!

Av sessornasmamma - 6 februari 2010 15:00

Efter skäll och bråk angående lunchen

fick en skamen mamma (jag...)

dåligt samvete.


Det blev supergoda smooties till mellis

som plåster på såren.


Vårt vinnande recept:


Vaniljyoghurt

Ananas

Banan

Kiwi

och halvtinade jordgubbar


     


Mums!! 

Av sessornasmamma - 6 februari 2010 12:03

Idag drömmer jag om vår så det

blir en outfit som passar den årstiden.

Titta och njut!


 

 

 


Blazer Boná parte, 549 kr

Topp H&M, 149 kr

Jeans H&M, 399 kr

Skor, Brandos, 699 kr

Örhängen Zinna.se, 59 kr

Väska Skoplejset, 449 kr


   (bilderna kommer från företagens webbsidor)

Ovido - Quiz & Flashcards